Lionel Messi bol jedným zo strelcov Barcelony v zápase proti Osasune (4:0). Namiesto oslavy svojho gólu však vzdal poctu svojmu zosnulému krajanovi Diegovi Maradonovi, keď si dal dole svoj dres, pod ktorým sa skrýval farby tímu Newell’s Old Boys, kde Maradona svojho času hrával s číslom 10 na chrbte. Pravidlá však hovoria jasnou rečou a po takejto oslave nasleduje žltá karta.

Ak by bol Camp Nou plný ľudí, tak by sa na adresu rozhodcu určite strhol obrovský piskot. Mateu Lahoz však nemal ľahkú pozíciu a musel byť tým človekom, ktorý za tento Argentínčanov počin vytiahne žltú kartu.

“Keď som musel siahnuť do vrecka po žltú kartu, zabolelo ma srdce. Fifa by mala urobiť výnimku. Ak tak niekto spraví, aby podporil spoločnosť, napríklad hnutie Black Live Matters, alebo aby vzdal úctu legende, tak by mal mať odpustené. Ja som si len robil svoju prácu. Priznávam, že som Messiho napomenul s veľmi ťažkým srdcom. Veď Maradona bol jedným z najlepších futbalistov vôbec a verím, že La Liga a FIFA mu tú žltú kartu zrušia,” vyjadril sa hlavný arbiter, ktorý kapitána FC Barcelony potrestal za jeho gólovú “oslavu” žltou kartou.

>>VIDEO: Ako si Messi po góle uctil Maradonu<<

K tomu však pravdepodobne nedôjde a z hľadisku trestu to ani nie je všetko. “Blaugranas” za tento Messiho akt hrozí na základe pravidiel aj 3 tisíc eurová pokuta, ktorú bude musieť zaplatiť Španielskej futbalovej asociácií. Pre klub tejto veľkosti to však nepredstavuje veľkú položku, ide tak len o akési hodnotové princípy celej veci.

Zdroj: Facebook, 90min.com | Foto: Twitter