FC Barcelona utrpela prvú prehru pod vedením nového manažéra Setiéna, keď nestačila na Valenciu. Tá zdolala úradujúceho šampióna na domácom štadióne 2:0, a to ešte v úvode stretnutia nepremenila pokutový kop.

Kto však vie, ako by duel vyzeral, ak by po zákroku na prenikajúceho Gayu videl namiesto žltej karty rovno červenú. Keďže sa tento incident odohral už v 10. minúte, favorizovaní hostia by hrali takmer celý duel bez hráča, pričom dlhoročná opora defenzívnych radov by si nezahrala ani ďalšie tri duely, keďže to je minimálny trest v La Lige za červenú kartu bez predošlého “žltého” napomenutia (samozrejme s výnimkou ruky). Vynechal by tak stretnutia proti Levante, Betisu a Getafe.

Moderné pravidlá futbalu hovoria jasne: “Hráč, ktorý podľa posúdenia rozhodcu fauluje protivníka neúmyselne pri stopercentnej gólovej príležitosti (v šestnástke), by mal dostať len žltú kartu.” Či sa však v Piquého prípade jednalo o “neúmyselné” zastavenie prenikajúceho Gayu, je však sporné. Kto vie, možno zavážil aj časový faktor a “nesurový” spôsob zákroku. Pre mnohých však jasná červená karta. Čo si o tom myslíte vy?

Zákrok Piquého na Gayu v 10. minúte

 

Bravúrny zákrok ter Stegena proti pokutovému kopu Maximiliana Gomeza:

 

Foto|Video: YouTube/Golazo TV, Streamable.com